Ahold Delhaize mist het Ahold-gevoel

0

Ahold Delhaize heeft met de kwartaalcijfers de beleggers niet aan zich weten te binden.

Door de fusie is de omzet met 67% gestegen tot 16,1 miljard euro en de winst met 70% tot 355 miljoen euro. Topman Dick Boer heeft het over sterke resultaten. Een minpunt is dat de onderneming op dit moment geen goed antwoord heeft op de opkomst van de digitale ‘super’. Natuurlijk is het mooi om te horen dat de integratie tussen Ahold en Delhaize op koers ligt; dat de samensmelting 750 miljoen euro aan financiële voordelen zal opleveren in 2019 en dat daarvan 250 miljoen euro zal worden geïnvesteerd in de eigen merken. Het is allemaal mooi en marktvolgend, maar onvoldoende gericht op het creëren van toegevoegde marketingwaarde. Op dat punt hebben bedrijven als Amazon de gefuseerde combinatie van de troon gestoten. Het management van Ahold Delhaize had het nooit zover mogen laten komen, maar het verklaart wel het onderbuikgevoel van de markt in de vorm van een koersdaling van 2,1% naar 17,31 euro. Charttechnisch is het zwak dat de koers hierdoor beneden de steun is gekomen van 18,00 euro. De volgende steun ligt op 13,50 euro. Het Ahold-gevoel zou weer moeten ontwaken.

Deel dit artikel

Over de auteur

Eddy Schekman

Eddy Schekman woont en werkt vanuit China voor zowel The Asset als Cash.


Kennispartners

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten