Tegenwoordig is er een hevige strijd bezig ‘om het scherm’. Of het nu e-commercespelers, financiële instellingen of adverteerders zijn: allemaal hengelen ze naar de aandacht van de de klant die steeds meer tijd online doorbrengt. Zo analyseert Beurswijzer.com.
Sociale media vormen een ideale proxy naar de portefeuille van de consument, omdat er slechts weinig applicaties of websites bestaan waar deze zoveel tijd en aandacht aan besteedt. Rond de eeuwwisseling, toen het internet in een razendsnel tempo de huiskamers veroverde, schoten de eerste sociale platformen als paddestoelen uit de grond. Het was zaak om snel de grootste te worden. Het Belgische Netlog, opgericht in 1999, leek lange tijd op weg om dé referentie in de sector te worden, met rond haar hoogtepunt meer dan 100 miljoen gebruikers wereldwijd. 5 jaar later zou de Amerikaanse Harvardstudent Mark Zuckerberg echter zijn Facebook lanceren, dat in ras tempo de wereld veroverde, en (pas) in 2011 de fakkel overnam als marktleider.
Lees verder Lees hier het volledige verhaal op Beurswjzer
Lees alle Tips op Cashcow.nl https://www.cashcow.nl/kansen-met-social-media/ Op TheAsset.nl staat slechts een selectie.