Het beursgenoteerde Amerikaanse modehuis Ralph Lauren doet nooit uitspraken over de verkoopcijfers, maar bronnen bevestigden dat er woensdagavond een recordomzet is gegenereerd door het aantal Ricky handtassen die zijn verkocht. Dat is de boodschap van een op donderdag verspreid marketingbericht.
Het luxe modehuis organiseerde een zeer exclusief evenement in zijn Amsterdamse vestiging waarbij hun bekende Ricky-tas geschonken werd aan het Nederlandse Museum of Bags and Purses (Tassenmuseum ‘Hendrikje’).
De Ricky tas is verkrijgbaar vanaf 1950 euro, maar op woensdag vlogen de exotische krokodillen leren versies à 22.000 euro per stuk over de toonbank. De tas is vernoemd naar de vrouw van Ralph Lauren en wordt binnen de modewereld gezien als een icoon van tijdloze elegantie en stijl, die vergelijkbaar is met de Birkin van Hermes en 2.55 van Chanel.
“De bekende Amerikaanse ontwerper zet hiermee een trend om Amsterdam te zien als luxe Mekka voor de Europese markt”, zo staat in het marketingbericht. Ook hadden de genodigden van het evenement een wereldprimeur van de ‘Ricky Bag with Light’. Deze handtas is voorzien van een USB-poort voor het opladen van de mobiele telefoon en is voorzien van LED-verlichting waardoor de binnenkant wordt verlicht. De tas is vanaf december wereldwijd pas verkrijgbaar op bestelling. Het is maar dat u het weet….
Met de heropening van Het Rijksmuseum en Het Stedelijk Museum wordt Nederland steeds meer gezien als luxe bestemming waar mode, kunst en cultuur samenkomen, aldus Ralph Lauren. In 2014 alleen al hebben merken als Christian Dior, Prada, La Perla en Jeager LeCoultre een boetiek geopend op de prestigieuze PC Hooftstraat.