Media: Chevron-topman waarschuwt voor hogere olieprijzen

0

 Chevron-topman Mike Wirth heeft gewaarschuwd dat de olieprijzen de komende maanden waarschijnlijk verder zullen stijgen, doordat de reserves flink slinken door de oorlog in het Midden-Oosten. Dit meldde de Financial Times donderdag.

De markt is volgens hem steeds minder goed in staat om dit op te vangen. “De buffers en schokdempers worden gestaag uitgeput”, aldus Wirth tijdens een bijeenkomst van zakenbank Bernstein.

Omdat de Straat van Hormuz gesloten is, komen er dagelijks 12 tot 13 miljoen vaten olie minder op de markt.

De olieprijzen daalden de afgelopen week ruim 10 procent door optimisme over een mogelijke deal tussen de VS en Iran, maar Wirth verwacht dat die daling tijdelijk is.

Ook de topman van het staatsoliebedrijf Adnoc, Sultan al-Jaber, waarschuwde eerder al dat een volledig herstel van de oliestromen pas begin 2027 mag worden verwacht, zelfs als het conflict snel wordt opgelost.

Een vat Brent olie kostte vrijdag circa 92,28 dollar, een daling van 1,5 procent.

 

Deel dit artikel

Over de auteur

Copyright: ABM Financial News / [email protected]

ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Comments are closed.


Kennispartners

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten