ABN Amro heeft de klantensegmentatie op een aantal punten aangepast en als gevolg daarvan ook de segmentatie van zijn bedrijfsonderdelen. Vanaf het derde kwartaal van 2014 rapporteert ABN Amro over vier segmenten: Retail Banking, Private Banking, Corporate Banking (inclusief informatie over subsegmenten) en Group Functions.
Commercial & Merchant Banking is omgedoopt tot Corporate Banking en bestaat uit drie subsegmenten: Commercial Clients, International Clients en Capital Markets Solutions.
Commercial Clients richt zich op zakelijke klanten met een omzet van tussen 1 en 250 miljoen euro en op klanten die actief zijn in commercieel vastgoed (beursgenoteerde ondernemingen vallen echter onder International Clients). ABN Amro Lease en Commercial Finance maken ook deel uit van dit subsegment.
International Clients richt zich op zakelijke klanten met een omzet van meer dan 250 miljoen euro en op klanten van Energy, Commodities & Transportation (ECT), Diamond & Jewelry Clients, Financial Institutions en Listed Commercial Real Estate.
Capital Market Solutions levert producten en diensten die gerelateerd zijn aan de financiële markten. Onder dit subsegment valt ook ABN Amro Clearing.
Diamond & Jewelry Clients, voorheen onderdeel van Private Banking, maakt nu deel uit van International Clients omdat deze klantgroep gelijksoortige producten en diensten afneemt.
Klanten van YourBusiness Banking (mkb-klanten met een omzet van maximaal 1 miljoen euro) worden nu bediend door Retail Banking in plaats van door Commercial Clients. De bediening van deze klanten gebeurd grotendeels online waarbij zij gebruik kunnen maken van het uitgebreide internet- en mobiele dienstenplatform van Retail Banking.
De activiteiten van Securities Financing zijn overgegaan naar ALM/Treasury (onderdeel van Group Functions) met het oog op verbetering van het beheer van liquide effecten (collateral) en versterking van de bankbrede liquiditeit.