Zuid-Koreaanse SK Hynix trekt naar de Nasdaq

0

SK Hynix wil meer dan 29 miljard dollar ophalen met een notering aan de Amerikaanse Nasdaq. Dit bleek woensdag uit documenten die de Zuid-Koreaanse fabrikant van geheugenchips indiende bij de Amerikaanse beurswaakhond SEC.

SK Hynix, dat al genoteerd is aan de beurs van Seoel, wil nu zogeheten American depositary receipts uitgeven, in totaal 9 miljoen stuks.

Dit jaar steeg het aandeel al met 281 procent.

Geheugenchips zijn cruciaal voor de verdere uitrol van AI. De prijzen voor geheugenchips zijn daardoor enorm gestegen. Ook bijvoorbeeld Samsung Electronics en het Amerikaanse Micron profiteren hier flink van. Vanavond komt Micron met en kwartaalupdate.

Begin deze maand liet SK Hynix weten zijn productiecapaciteit voor geheugenchips de komende vijf jaar te willen verdubbelen. Dat vergt grote investeringen.

Als een verrassing komt de aankondiging van een Amerikaanse notering niet. Eind maart werd al bekend dat SK Hynix een voorlopige aanvraag indiende bij de SEC.

De handel start naar verwachting op 10 juli.

Deel dit artikel

Over de auteur

Reacties


Kennispartners

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten