Kifid opent online klachtenloket

0

Het Financiële Klachteninstituut Kifid heeft een nieuwe online klachtenloket geopend, Mijn Kifid geopend. Consumenten kunnen nu klachten tegen banken, verzekeraars, vermogensbeheerders en andere financiële dienstverleners online indienen. Het klachtenbureau handelt de klachten vervolgens volledig online af.

Kifid opent online klachtenloketDe nieuwe service sluit volgens het Financiële Klachteninstituut aan bij de Europese richtlijn voor alternatieve geschillenbeslechting (ADR). In het najaar worden ook de financiële dienstverleners aangesloten op Mijn Kifid.

“Een klacht indienen en stukken versturen via Mijn Kifid gaat sneller, werkt makkelijker en is efficiënter, zowel voor consumenten als voor ons. De gewenste informatie komt op het juiste moment bij de juiste persoon. Bovendien kunnen zij snel en gemakkelijk online aanvullende dossierstukken indienen.” Overigens kunnen consumenten nog steeds hun klachten per post indienen.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie The Asset

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website en nieuwsbrief van The Asset. Het team brengt met name nieuws en visies die interessant zijn voor beleggingsprofessionals.


Kennispartners

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten