Zondag feestdag voor Alibaba

0

Zondag is het de 11de van de 11de ofwel Singles Day in China. Ooit begonnen om je kind aan een partner te helpen door briefjes aan een touwtje te hangen in het park.

Echter, het is in de afgelopen 10 jaar uitgegroeid tot het grootste en meest succesvolle online shoppingevent ter wereld. Het is bedacht door Daniel Zhang, de opvolger van Jack Ma als CEO van Alibaba. De cijfers liegen er niet om. Het afgelopen jaar verkocht Alibaba voor 25 miljard dollar aan producten met korting binnen 24 uur. Ter vergelijking JD.com realiseert in deze periode een omzet van 19 miljard dollar. Het Amerikaanse Cyber Monday komt niet verder dan 6,6 miljard dollar en Black Friday blijft steken op 5 miljard dollar. De volgende cijfers illustreren wellicht nog meer de omvang van Singles Day. Alibaba verwerkte vorig jaar op de 11de van de 11de 256.000 transacties per seconde en verstuurde binnen 24 uur 750.000.000 (0,75 miljard) pakketjes. Het aandeel staat in de voorbeurs 2,9% lager op 144,65 dollar, waarmee de koers ongeveer 30% lager staat dan het record van begin dit jaar.

 

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie The Asset

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website en nieuwsbrief van The Asset. Het team brengt met name nieuws en visies die interessant zijn voor beleggingsprofessionals.


Kennispartners

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten